Així s’ha viscut la crisi del coronavirus a Mercavalència

Així s’ha viscut la crisi del coronavirus a Mercavalència

Fa uns dies, la revista València Fruits va realitzar un reportatge sobre com s’ha viscut este últim any i com ha afectat la crisi del coronavirus al treball que dia rere dia es realitza a les nostres instal·lacions.

Al reportatge, van parlar amb Carlos Galiana, president de Mercavalència, a qui van preguntar per les repercussions que ha tingut la crisi sanitària. “Ha sigut un any molt dur i difícil per a tot el món”, afirmava Galiana. “En Mercavalència ha sigut un any també de preocupació, d’adequació a la nova situació, d’implantar protocols, mesures de seguretat i sense que parara l’activitat ni un sol dia”, explicava.

A pesar de les dificultats, el sector agroalimentari va demostrar-se un dels sectors estratègics durant la pandèmia, ja que no va fallar la distribució ni l’abastiment en les ciutats en cap moment. “Hem aportat a la ciutadania tranquil·litat al comprovar que en moments de crisis importants com ha sigut esta situació, hem pogut garantir a través de Mercavalència l’abastiment alimentari”, comentava el president del centre agroalimentari. 

A més, Galiana també ha volgut recalcar i posar en valor la labor i el gran esforç que van realitzar tots els treballadors i treballadores dels mercats de Mercavalència, ja que gràcies a ells, durant la pandèmia no s’ha trencat la cadena en cap moment. 

Per altra banda, al reportatge també s’ha entrevistat a Francisco Gascó, director comercial de Patatas Aguilar , que va obrir tres llocs de venda a Mercavalència poc abans d’arribar la pandèmia i amb Pascual García, director-gerent de Displafruit, que també compta amb un lloc de venda al Mercat de Fruites i Verdures de Mercavalència. 

Els dos conten que, a pesar de les dificultats que ha portat la pandèmia i la necessitat d’adaptar-se a les noves circumstàncies, “el balanç és positiu”. Encara que es pot pensar que la pitjor part ja ha passat, els majoristes saben que la lluita encara no ha acabat.“Sense dubte, 2021 serà bastant complicat”, senyala Pascual García. 

Carlos Galiana, president de Mercavalència també va comentar alguns dels projectes que s’han posat en marxa este any, com el Mercaobrador o algunes millores i renovacions de les instal·lacions que es van realitzar amb l’objectiu  de modernitzar i millorar el servei als clients i que continuaran els pròxims anys. Per finalitzar, també va parlar d’accions que es preveuen per al futur: com el projecte pilot de l’Ecotira, que pretén afegir un mercat de productes ecològics o altres accions enfocades a la millora de la sostenibilitat de Mercavalència.

Podeu trobar el dossier complet ACÍ.

Compatir aquesta notícia