Com preparar la recepta valenciana d’all i pebre
Hui prepararem un plat típic de la gastronomia valenciana, concretament de la zona de l’Albufera. La recepta de l’all i pebre és, sense dubte, famosa pel seu ingredient principal: l’anguila, un peix amb molt de sabor i una carn molt delicada que fan que este plat siga una autèntica meravella.
Les característiques de la carn de l’anguila són les que donen a esta recepta la seua textura i sabor peculiar, ja que és un peix amb un sabor molt intens. A més, encara que l’anguila pot trobar-se en altres receptes de la cuina valenciana, l’all i pebre destaca per damunt de totes.
¿Preparats? Anem a aprendre a preparar la recepta tradicional valenciana d’all i pebre:
INGREDIENTS:
- Anguiles fresques. A la vostra pescateria de proximitat les trobareu d’excel·lent qualitat per fer esta recepta. Podeu demanar que les netegen i les tallen a trossos.
- 2 caps d’all.
- 2 vitets.
- 2 cullerades xicotetes de pebre roig.
- 1 kg de creïlles.
- Ametles.
- 2 llesques de pa (si és del dia anterior, millor).
- Oli d’oliva.
- Sal.
ELABORACIÓ:
- Fregim el pa i el deixem a banda.
- En una cassola es frig un cap d’all i els vitets partits. Quan es daure un poc, s’afegeix el pebre i es meneja perquè no es creme. Després posem les creïlles trossejades i afegim aigua fins a cobrir-les.
- En un morter, piquem la resta d’alls, les ametles i després el pa fins a fer una mescla.
- Quan les creïlles porten 10 minuts bollint, afegim la mescla i les anguiles ja netes i trossejades.
- Deixem que es cuine tot durant 15 o 20 minuts.
Bon profit!!