A casa, sovint tirem fruita que encara es pot aprofitar: aquella poma que s’ha quedat un poc lletja, un plàtan massa madur o les corfes que pensem que ja no serveixen per a res. Però, i si et diguérem que amb estes restes es poden fer plats deliciosos?
La cuina d’aprofitament és una manera intel·ligent, creativa i sostenible de reduir el malbaratament alimentari, estalviar diners i donar una segona vida als aliments. Hui et donem algunes idees per a aprofitar les restes de fruita!
Plàtans madurs per a fer pancakes
Quan els plàtans ja tenen la pell negra, són perfectes per a fer postres. Pots fer un “banana bread”, barrejar-los amb civada per a fer pancakes o afegir-los als batuts. A més, és el seu moment més dolç!
Pomes tocades? Fes una compota
Talla les parts bones de les pomes i cou-les amb un poquet de canyella i llima per a fer una compota deliciosa que pots utilitzar per a torrades o per a mesclar amb els iogurts. També les pots ratllar i afegir-les a la massa de les galetes o pastissos.
No tires les corfes de fruites!
Les corfes de la taronja o la llima es poden confitar amb sucre i assecar per a fer infusions o aromatitzar plats i postres i afegir un toc cítric a les receptes.
Si tens qualsevol altra fruita, pots fer melmelada o granola
Amb un poquet de sucre i molta paciència, pots transformar qualsevol resta de fruita en una melmelada casolana. També pots tallar-la a trossets, eixugar-la i afegir-la a la teua granola per a donar-li un toc especial.
Però recorda que per a fer tot açò cal guardar les restes netes i separar les parts en bon estat, ser imaginatiu i incorporar la fruita en receptes senzilles. I un molt bon consell, si no vas a fer-ho de seguida, congela-les per a més endavant!