Cuinem llenguado?

El llenguado, un meravellós peix blanc, és ric en minerals, àcids grassos omega 3, vitamines, és fàcil de digerir i beneficiós per al creixement infantil. Què més es pot demanar?

La carn de llenguado és molt saborosa, magra, ferma i delicada. I a més, el 80% del seu pes és aigua, de manera que l’aportació calòrica és baixa.

Pel que fa a les proteïnes, són d’alt valor biològic i, com en tots els peixos, més digeribles que les proteïnes de la carn. Per això, el llenguado facilita molt les digestions.

Com que és ric en vitamines del grup B i en àcids grassos omega3, el llenguado és beneficiós per al cor.

Per als xicotets de casa també és un peix atractiu, ja que no té espines petites i, per altra banda, els seus aminoàcids són necessaris per al creixement infantil.

I recorda que entre el novembre i el març és quan més abunda i, a més, quan té un preu més econòmic. Llavors, com podem cuinar aquesta meravella nutricional?

Estes són algunes propostes fàcils i saboroses:

Llenguado al forn

Precalfem el forn a 180ºC.

A la safata del forn col·loquem oli, alls tallats i la ceba i el julivert picats; i sobre això, els filets de llenguado nets.

Ho reguem amb una mica de vi blanc, salpebrem i ho introduïm en el forn 10 minuts a 180ºC i 5 minuts més de repòs.

Es pot servir amb amanida, creïlles al forn, pasta, arròs, quinoa…

Llenguado menier

Esta recepta, senzilla i saborosa, és un clàssic de la gastronomia francesa.

Precalfem el forn a 200ºC.

En un recipient barregem farina, sal i pebre, i ho fiquem al forn 3 minuts.

En una paella, a foc baix, hi afegim mantega i mitja culleradeta de ratlladura de llima.

Passem els filets per la barreja de farina que estava al forn i els fregim a la mantega durant dos minuts per cada costat.

Afegim suc de llima i una mica de julivert picat a la paella i hi impregnem el llenguado donant-li la volta.

Agafa el davantal i posa-te’l… Ambdues receptes són algunes de les nostres favorites.

Compatir aquesta notícia