Destacada participació de Mercavalència en la Cavalcada de Reis 2018

Amb una reivindicativa carrossa que va servir, al mateix temps, per a resumir les campanyes més rellevants que hem dut a terme durant 2017, i per a començar una nova de conscienciació sobre l’obesitat infantil que es desenvoluparà al llarg de tot 2018.

La carrossa de Mercavaléncia en la Cavalcada de Reis 2018Ja des de la seua presentació oficial, s’intuïa que la Cavalcada de Reis 2018 de València seria un esdeveniment d’allò més especial: es va modificar i ampliar el seu itinerari – 2 km de recorregut que, després del tradicional desembarcament de ses majestats al Port, van arrancar al carrer Navarro Reverter –, es va augmentar el nombre de carrosses, companyies artístiques i estructures escèniques participants – 40, deu més que en 2017 – i es va optar per l’alimentació com a fil conductor, per rebat als nombrosos actes que han celebrat durant l’any passat la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible que ha ostentat la capital del Túria.

Els pronòstics es van complir i l’espectacle que els valencians van poder gaudir durant la vesprada del dia 5 de gener va respondre amb escreix a les intencions expressades pel seu màxim responsable, el regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset: «Volem donar una major vistositat i qualitat a la Cavalcada, potenciar i dignificar esta celebració com el que sempre ha sigut: un dels esdeveniments familiars de més públic de la ciutat de València».

La carrossa de Mercavaléncia en la Cavalcada de Reis 2018Mercavalència no va voler perdre’s la cita i va participar en la desfilada amb una carrossa espectacular. Decorada amb lones amb els noms de tots els mercats municipals de la ciutat, la carrossa reunia alguns dels elements que han marcat la nostra activitat durant 2017 (les fruites gegants d’#HortAttack, l’etiqueta Aphorta, els superherois de la ‘Patrulla Carxofa’…) i introduïa un dels temes clau per a este 2018 que hem tot just començat: l’obesitat infantil.

Així ho va manifestar el propi president de Mercavalència, Carlos Galiana, durant la celebració de la cavalcada: «L’obesitat s’ha convertit en el gran problema infantil del nostre temps. No cuidar l’alimentació dels xiquets i xiquetes porta a problemes de cor, d’ossos, i de creixement».

L’obesitat infantil disminuïx i es prevé amb una correcta alimentació, i la fruita és l’aliada perfecta per a aconseguir-ho. Per esta raó, la carrossa de Mercavalència va optar per repartir entre el públic assistent, en compte dels tradicionals caramels, mandarines de l’horta de València. «No conec cap xiquet o xiqueta que no li agraden», va afirmar Galiana, que no va dubtar a definir-les com «les xuxes de la naturalesa: sense conservants, sense colorants, sense additius, sense sucre afegit i sense envàs».

La carrossa de Mercavaléncia en la Cavalcada de Reis 2018Amb l’ajuda dels xiquets de l’Agrupació de Falles La Seu – La Xerea – El Mercat, es van repartir 400 quilos de mandarines en total, així com clauers amb forma de fruites i verdures. I tot, segons la directora adjunta de l’empresa, Rosa Martínez, amb l’únic objectiu de «conscienciar els xiquets i xiquetes a través del reforç positiu: la fruita pot ser un premi, un incentiu, que ha d’acompanyar-los en els seus moments d’oci, en les activitats divertides, per a crear una bona disposició cap a ella en els més menuts».

De l’èxit de la iniciativa és bona mostra la repercussió mediàtica que va obtindre, amb més de 20 referències expresses en les edicions digitals dels diaris i agències més importants del país.

Compatir aquesta notícia