#HortAttack: Mercavalència desvela la seua sorprenent (i reeixida) campanya de reivindicació de la Tira de Comptar

La iniciativa, que ha arribat a convertir-se en Trending Topic, ha pretés cridar l’atenció dels ciutadans sobre la labor i problemàtiques dels xicotets agricultors i agricultores de l’horta valenciana.

hortattack naranjaL’aparició, a alguns dels enclavaments més emblemàtics de València, de sis fruites i verdures gegants que han circulat pels carrers i places de la vila ha generat sorpresa i adhesió per igual durant el passat mes: infinitat de veïns de la ciutat s’han fet selfies amb elles i els han compartit en les seues xarxes socials davall l’hashtag #HortAttack. Però no ha estat fins al matí de hui que s’ha revelat la verdadera naturalesa d’esta insòlita invasió hortofructícola. Ha sigut el president de Mercavalència, Carlos Galiana, l’encarregat de conduir la roda de premsa a l’Ajuntament de València en la qual s’han fet públics els motius darrere de la innovadora iniciativa que ha dut a terme l’entitat: cridar l’atenció dels valencians sobre la labor diària i problemàtiques dels xicotets agricultors i agricultores que conformen la Tira de Comptar. Per a això, ha cedit la paraula a Salvador Meseguer, agricultor de Sueca i membre de la Tira, qui, encara que ha agraït l’excel·lent acollida de la campanya entre els seus conciutadans, no ha dubtat a instar-los a consumir productes provinents de l’horta de València com a forma d’ajudar no sols a la seua pròpia salut, sinó a l’economia, teixit productiu i cultura de tota la regió.

 

 

 

«De què servixen totes eixes frases tan boniques i afalagadores si després no vos acosteu als mercats municipals i comerços de proximitat per a adquirir el fruit del nostre treball; si continueu considerant la nostra professió com una cosa arcaica i irrellevant, desanimant així als nostres fills i a altres jóvens perquè continuen amb una labor de generacions, condemnant-la a desaparéixer?», va afirmar Meseguer en un discurs emotiu i combatiu a parts iguals, que va ser rebut amb aplaudiments per tots els presents en l’acte. «El que volem demanar-vos hui és que presteu la mateixa atenció a l’hora de comprar el vostre menjar que la que presteu en adquirir qualsevol altre producte», va continuar, i va aprofitar per a remarcar que València oferix possibilitats úniques i envejables per a adquirir fruites i verdures de quilòmetre zero i la màxima qualitat: «Poques ciutats tenen l’horta tan a les portes com nosaltres. És un autèntic luxe que hem de saber aprofitar». La campanya #HortAttack ha suposat, en definitiva, un crit d’auxili per a dignificar l’agricultura, per a salvar l’horta periurbana i perquè tots comencem a valorar com cal i a beneficiar-nos dels múltiples avantatges que ens atorga el fet de tindre accés diari a productes frescos, locals i acabats de collir a través dels mercats municipals i xicotets comerços d’alimentació.

Compatir aquesta notícia