Idees per a un desdejuni saludable i casolà

Idees per a un desdejuni saludable i casolà

Tots hem escoltat alguna vegada allò que el desdejuni és el menjar més important del dia, però, en fem cas? En moltes ocasions ens deixem portar per la pressa o la falta de fam i reduïm el temps que dediquem a aquest menjar. Però, això no sempre es bo ja que, en unes hores, tornarem a tindre fam i ens obligarà a prendre algun aliment possiblement molt menys saludable.

És important prendre consciència de la importància del desdejuni ja que ens aporta l’energia i els nutrients necessaris per afrontar la jornada. I compte! Un desdejuni en què s’abuse de les galetes i dels dolços industrials tampoc es considera un bon desdejuni. Si vas un poc perdut o perduda i no saps què productes escollir, ací et deixem algunes idees per a un desdejuni saludable i casolà.

 

QUÈ HA DE TINDRE UN DESDEJUNI SALUDABLE?

Abans d’endinsar-nos en les receptes, convé deixar clar quins són els punts bàsics que ha de tindre un desdejuni.

  • Energia.  Com ja hem dit, el desdejuni ens aportarà l’energia suficient per afrontar el dia fins al següent menjar, per tant, no basta amb una tassa de cafè o llet.
  • Hidrats de carboni. Si ets dels qui preferixen una torrada de pa, intenta que siga integral. D’esta manera inclouràs una font de fibra que ajudarà el teu trànsit intestinal.
  • Greixos.  És recomanable consumir-los de manera moderada i evitar els greixos saturats. L’alvocat, per exemple, és un aliment ric en greixos, però són dels considerats “bons”.
  • Vitamines i minerals. Sobretot és important incloure el calci ja que, normalment, durant el dinar o el sopar no està tant present. És per això que es recomana prendre un got de llet o qualsevol producte lacti.

IDEES PER AL TEU DESDEJUNI SALUDABLE

Una vegada sabem què ha d’incloure el nostre desdejuni saludable, et proposem algunes idees molt senzilles que milloraran la qualitat del teu desdejuni. La falta de temps ja no serà excusa!

Sàndwitx de salmó. Si prefereixes els desdejunis salats, ací tens una opció boníssima! Unta una llesca de pa integral amb formatge en crema i afegeix salmó fumat. També pots complementar-lo amb espinacs frescs. A més, si vas amb pressa pots emportar-te’l i menjar-te’l pel camí.

Macedònia de fruites. Si t’encanta la fruita, esta és una opció per a tu. Ves a la teua fruiteria i compra les fruites de temporada fresques que trobes, renta-les, talla-les i barreja-les en un bol. Pots afegir un poc de suc de taronja per complementar. És important que a l’hora de comprar les fruites per a la teua macedònia tingues en compte que siguen de temporada. Segur que en el teu mercat municipal o tenda de proximitat trobaràs els productes de la millor qualitat.

Iogurt amb fruites. Una altra opció per menjar fruites i aportar el calci necessari és mesclar trossos de fruites amb un iogurt. A més, per aportar la fibra necessària, pots afegir-hi avena o un altre cereal.

Coca casera. Qui diu que en el desdejuni no es pot menjar dolç? Està clar que els dolços industrials i l’excés de sucre no són una bona opció. Però, si ets tu qui prepara la coca, controlaràs els ingredients, fent-la saludable. Per exemple, l’altre dia vos ensenyàrem a preparar una deliciosa coca de carabassa que bé pot servir per a desdejunar. Galetes, magdalenes, coques… Usa la imaginació!

Estes son algunes idees, però la veritat és que existeixen moltíssimes combinacions i receptes diferents que poden ajudar-te a fer el teu desdejuni més complet i sa. Esperem que aquests consells siguen útils i canvies la teua rutina poc a poc. Ja veuràs com comences a notar que tens molta més energia per afrontar el dia!

Compatir aquesta notícia