Mercavalència aconsegueix oferir una visió 360 graus dels mercats municipals en el IV Fòrum de Mercats

El IV Fòrum de Mercats se celebrarà els pròxims 11 i 12 de setembre en Mercavalència

L’alimentació sostenible, la dinamització social i cultural i el motor econòmic seran alguns dels eixos sobre els quals s’assentarà el discurs del Fòrum, al que està previst que assistisquen més de 200 persones.

Asseure les bases per a crear una estratègia conjunta entre tots els agents del sector que permeta que els mercats municipals siguen més competitius i dinàmics. Eixe és l’objectiu del IV Fòrum de Mercats de la Comunitat Valenciana que tindrà lloc els pròxims 11 i 12 de setembre que està organitzat per Mercavalència i al que està previst que assistisquen més de 200 persones. El Fòrum està programat en el marc del Bonica Fest, iniciativa de la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament de València que pretén donar visibilitat i atraure públic als mercats de la ciutat.

L’esdeveniment compta amb la col·laboració de la Direcció general de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana, el Patronat de Turisme de la Diputació de València i l’Ajuntament de València. A més, està prevista la presència de l’alcalde de Saragossa, Pedro Santiesteve, com a president de Mercazaragoza.

Carlos Galiana, president de Mercavalència ha manifestat que “la sostenibilitat alimentària, la protecció del medi ambient i el valor de les persones marcaran el futur dels mercats municipals”. A més, este depèn de diversos actors i era necessari reunir-los en un espai comú.

Ponències, microponencias i taula redona

El IV Fòrum de Mercats de la Comunitat Valenciana se celebrarà en dues jornades que tindran sessió de matí, – de perfil més lúdic, com la visita a les activitats del Bonica Fest– i la sessió vespertina, amb ponències, microponencias i la taula redona.

El dia 11 de setembre inaugurarà les ponències el regidor de Comerç, Control Administratiu i Espai Públic, a més de president de Mercavalència, Carlos Galiana, amb la ponència sobre la “Dinamització dels mercats municipals des de l’Administració”. Li seguirà el representant  del Patronat Provincial de Turisme de València ‘València Turisme’, Evarist Caselles, que abordarà un dels actius amb el que compten molts mercats, el turístic, amb la conferència “Els mercats municipals com a atractiu turístic”. Després d’ell i abans de la pausa, serà el torn de Mercazaragoza, a càrrec del seu director general, Constancio Ibáñez, que explicarà als presents el seu model de gestió de mercats, que difereix del valencià ja que des de Mercazaragoza gestionen els mercats municipals de la ciutat i van engegar un d’ells.

Després del descans, la directora de l’empresa de transport Encicle, Candela Fernández, parlarà sobre la logística urbana sostenible i el respecte del medi ambient en una de les àrees que major petjada ecològica genera, com és el servei a domicili.

La següent microponencia i la taula redona es basaran en els sondejos que s’han realitzat de manera prèvia al Fòrum sobre les necesitats i inquietuds tant dels venedors i venedores, com dels ajuntaments i els consumidors. L’objectiu d’esta part és trobar punts de trobada en els quals basar el desenvolupament de futur i dinamització dels mercats municipals amb la finalitat de fer-los més competitius i adaptats a les noves necessitats que han anat sorgint en els ciutadans. Exposarà les conclusions del sondeig la directora de Comunicació de Mercavalència, Ángeles Hernández i posteriorment, debatran sobre el mateix els mercats d’Alcoi, Aldaia i Vinaròs, sota la moderació de la periodista d’À Punt, Jéssica Crespo.

Dia 12 de setembre i fi de festa en Veles e Vents

La segona jornada serà inaugurada pel director general de Comerç i Consum de la Generalitat Valenciana, Natxo Costa, que parlarà sobre “El nou referencial de mercats excel·lents de la Comunitat Valenciana”. Donarà pas a l’emprenedor Ricardo Lop, que explicarà la seua experiència vital de com va deixar el seu treball com a forner i agricultor després de llançar el seu negoci de venda on line de ganivets, sense saber-ne anglés, ni tindre coneixements d’informàtica.

Una altra de les línies que abastarà el Fòrum serà els mercats com a motor cultural, social i econòmic, a través de la ponència “Com implantar la cultura sostenible i responsable de dalt a baix” a càrrec de RS+ Pymes.

I després del descans, s’abordaran els temes de comunicació i marke-ting, amb les ponències de “Atraure i fidelitzar als clients a través de les xarxes socials”, d’Esther Cerveró, directora de comunicació de Socarrat; “Quina imatge dels mercats projecten els mitjans de co-municación?” de Julián Giménez, coordinador de redacció i respon-sable de Local de Radio València Cadena SER i finalment, i com a conclusió sorpresa comptarà amb la presència d’un expert en Customer Experience.

En finalitzar les ponències, i a manera de tancament del IV Fòrum de Mercats de la Comunitat Valenciana els convidats es desplaçaran a l’edifici del Veles e Vents, en la Marina de València, a la festa organitzada amb la col·laboració d’Amstel, que se celebra en el marc dels actes previstos en l’agenda del Bonica Fest.

Compatir aquesta notícia