Mercavalència assisteix a la jornada “Els Mercats de València. De la responsabilitat social a les Missions 2030”

Mercavalència assisteix a la jornada “Els Mercats de València. De la responsabilitat social a les Missions 2030”

El passat divendres, 2 d’octubre, Mercavalència va acudir a la xarrada que es va celebrar a Les Naus sobre els mercats municipals, la seua implicació en la societat i com fer-los encaixar en el projecte d’innovació Missions València 2030. Va ser una jornada molt interessant amb debats i taules rodones en la que participaren diverses entitats, així com experts i els botiguers i botigueres dels mercats.

La xarrada va començar amb una introducció on es realitzà un breu repàs al treball realitzat pels mercats municipals en matèria de responsabilitat social i a la seua importància com a peça fonamental per a una alimentació sostenible i saludable.

Una vegada analitzada la situació actual dels mercats municipals, es va fixar la mirada en el futur. Missions 2030 és el projecte elaborat i presentat per València com a candidata per a ser capital europea de la innovació. Encara que no vam aconseguir l’objectiu, vam aconseguir quedar entre les 6 finalistes i el projecte es pretén portar endavant. Per això, és important fixar les metes i crear uns mercats que encaixen amb una ciutat saludable, sostenible, solidària i emprenedora.

Mercat saludable. Una ciutat saludable implica una equitat en salut entre els barris i en totes les etapes de la vida, una longevitat i envelliment actiu, hàbits saludables i menor obesitat infantil.

Mercat sostenible. Actualment els mercats ja impliquen una reducció dels residus, per tant, potenciar esta característica augmentaria en més d’un 50% la reducció de la utilització de plàstics i residus no renovables i disminuiria les emissions de CO2.

Mercat compartit. Uns mercats solidaris impliquen una reducció de les desigualtats i uns barris més vius.

Mercat emprenedor. Un mercat i una ciutat emprenedora és la clau per millorar la resiliència de la ciutat en escenaris de crisi i catàstrofes. A més, és essencial per reforçar l’ecosistema productiu i portar a terme una digitalització plena.

Després d’assistir a aquesta interessant xarrada podem concloure que els mercats són molt més que simples llocs on anar a comprar aliments. Són imatge, cultura, família, passió i persones. Són l’essència de la ciutat i la clau per portar a terme una transformació i millora d’aquesta, per tant, és de vital importància cuidar-los.

Compatir aquesta notícia