En el seu interès per promocionar l’alimentació sostenible i els hàbits de vida saludables, Mercavalència i les seues entitats col·laboradores han llançat les següents campanyes informatives i de conscienciació.

Mercapolitan

Mercapolitan és una revista promocional de periodicitat mensual que, de forma desenfadada, fresca i divertida, acosta al consumidor les bondats d’una alimentació sostenible i els avantatges de consumir els productes que es comercialitzen en Mercavalència, que poder ser adquirits en els nostres mercats municipals i xicotets comerços.

Té una tirada de 15.000 exemplars, que es poden obtindre de manera gratuïta en els establiments dels nostres clients.

Al març de 2016, coincidint amb el 40 aniversari de la inauguració del Mercat del Peix de Mercavalència, va veure la llum el primer número de Mercapolitan, dedicat íntegrament als productes de la mar. El seu èxit va ser tal que, a l’abril de 2017, es va redissenyar per complet la publicació perquè incorporara més contingut, més varietat de productes i una major distribució.

Portada de Mercapolitan

Aphorta

Jugant amb els conceptes de “aportar” i “horta”, i inspirant-se en el propi lema de la Tira de Comptar (De l’horta, a la seua porta), el projecte Aphorta permet identificar els productes agrícoles de proximitat provinents de la Tira de Comptar de Mercavalència: les etiquetes amb el logotip del projecte oferixen informació sobre la seua naturalesa, preu de venda i, sobretot, un complet DTPI que informa el consumidor final sobre l’origen del producte, la seua categoria, calibre, varietat, qualitat i data de la collita, el nom de l’agricultor i a qui ha sigut venut.

Aphorta

En un futur, l’etiqueta Aphorta inclourà també un codi QR que remetrà a una fitxa de l’agricultor proveïdor, en la qual este explicarà el valor afegit que té eixa fruita o verdura: el camp d’on ix, la manera en què ha sigut cultivada, la casa i família que les planta i cull… Així, el projecte Aphorta no sols facilita al consumidor informació que venia demandant des de fa temps, sinó que també protegix a l’agricultor, ja que fa més difícil la venda de productes sostrets.

Del tros al plat

Del tros al platMercavalència s’unix al Patronat de Turisme de la Diputació de València i a l’Ajuntament de València en la seua campanya Del Tros al Plat, un producte turístic que reivindica els aliments de la nostra horta, donant-li un valor afegit a la gastronomia valenciana. La nostra particular forma de cultivar, comercialitzar, distribuir i cuinar fa d’esta terra una destinació única per al turisme àvid de vertaderes experiències sensorials, que pot descobrir ara en què consistix eixe recorregut dels productes de l’horta des del “tros” fins al “plat”. Mercavalència s’ha implicat en esta campanya per la seua ubicació central en el procés de la cadena alimentària.

Fruita en moments d’oci

Campanya de fruita en moments d'oci

Des de Mercavalència volem contribuir a canviar els hàbits de consum de fruita i verdura fresca. Creiem que els moments d’oci, aquells en què xiquets i majors es relaxen i disfruten de la cultura, la festa i les tradicions, són ideals per a associar-los a la bona alimentació i als hàbits saludables. Per això, Mercavalència col·labora habitualment amb festivals culturals, concerts, exposicions, festes populars, activitats esportives, trobades artístiques, projeccions de cine, concursos, teatre i jornades d’ONGs, així com amb qualsevol manifestació lúdica o cultural que puga ser disfrutada encara més menjant fruita o verdura.

EMT a l’escola

En vigor des de 2016, i realitzat en col·laboració amb l’EMT, la Fundació Sabor i Salut i la Regidoria de Devesa-Albufera, el programa “EMT a l’escola” busca acostar als més xicotets la naturalesa i la bona alimentació. Consistix a una excursió fins a l’Albufera en la línia 25, en la qual, davall el lema “Jo esmorze fruita, i tu?”, els escolars disfruten d’un entorn natural sense parangó i d’un esmorzar a base de fruita fresca de temporada, pelada i tallada.

Després de l’èxit de la primera convocatòria, es van dissenyar dos noves rutes per al següent curs escolar:

EMT Ruta als mercatsAmb la col·laboració de la Regidoria de Comerç i les diferents Associacions de Comerciants dels Mercats Municipals, els escolars visiten en un bus de l’EMT el mercat municipal del seu barri, on, abillats com a xefs i amb la necessitat de col·laborar entre ells per a realitzar la tasca, preparen el seu esmorzar del dia, una broqueta de fruita de temporada. Després de l’àgape, visiten el mercat, preguntant pels productes i descobrint com arriben cada dia a les seues cases. Per a finalitzar, visiten el Mercant Central.

EMT Ruta MercaflorAl matí, els escolars visiten un jardí de València en un bus d’EMT. Al migdia, acudixen a Mercavalència per a visitar Mercaflor, el gran mercat de flors i plantes, on mengen i poden contemplar de primera mà la seua activitat comercial. La jornada es completa amb un taller d’adorn floral, emulant els millors mestres floristes, el resultat final del qual poden emportar-se després a les seues cases.

EMT Experience

Amb la col·laboració de l’EMT, la Regidoria de Comerç i les diferents Associacions de Comerciants dels Mercats Municipals, este programa busca convertir el matí dels dissabtes en una festa en els mercats: un bus de l’EMT mostra els productes de temporada i conté una exposició sobre la Tira de Comptar; també s’informa sobre les rutes de l’EMT que acosten als mercats municipals i es realitzen sortejos de Bonobusos, productes frescos i plantes de Mercaflor.

Bonica Fest

Al setembre de 2016, va tindre lloc la primera edició del Bonica Fest, la gran festa dels mercats municipals. Mercavalència va estar present amb el patrocini del festival i l’organització de la presentació de la nova temporada de fruita i verdura, amb una gran desfilada de moda dels millors dissenyadors de la Comunitat Valenciana, realitzada en col·laboració amb DIMOVA, l’Associació Dissenyadors de Moda Valencians. En l’esdeveniment, presentat per Laura Grande i Eugeni Alemany, es va poder disfrutar de les últimes creacions de Dolores Cortés, Presen Rodríguez, Lululucia, Andra Cora y Miquel Suay, el colorit de les quals remetia al dels productes hortofructícoles de temporada. Esta col·laboració continuarà pròximament, ja que el suport a la promoció dels mercats municipals és un dels principals objectius de Mercavalència.